Általános szerződési feltételek

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.perfect-design.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

Az oldalon megjelenített árakban előforduló hibákért felelősséget nem vállalunk, de erről minden esetben tájékoztatjuk a vásárlót.

 

2. A szolgáltató

Név: Smartomatic Bt.

Székhely: 4225 Debrecen Hadházi út 55-57. fszt. 4.

Levelezési cím: 4225 Debrecen Hadházi út 55-57. fszt. 4.

Üzlethelyiség címe: -

Képviselő neve: Hollik István

Cégjegyzékszám: 09-06-015897

Adószám: 24972710-2-09

Közösségi adószám: HU 24972710

Számlavezető pénzintézet: OTP Bank

Számlaszám: 11738118-20018092-00000000

IBAN számlaszám: HU96117381182001809200000000

E-mail cím: info@perfect-design.hu

Telefonszám: +36-30-199-9691

             

           A termékek visszaküldési címe: 4002 Debrecen, Ragoda dűlő 5. (MERKAPT raktár)

 

3. A Honlapon folytatott tevékenység

Lakberendezési eszközök és kiegészítők (székek, asztalok, világítási eszközök, dekorációs elemek stb. ) forgalmazása.

 

4. Felhasználási feltételek

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

 

4.2. Szerzői jogok

A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb...) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!

 

5. A Honlapon történő vásárlás

5.1. Megrendelés folyamata

A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategória rendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. A Többet olcsóbban menüpont alatt találja azokat a termékeket, amelyekre az áruház több darab rendelése esetén mennyiségi kedvezményt biztosít. Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.

A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot.

A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.

 

5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

 

A beszállítói partnereink raktárkészletei jellemzően 24 - 48 órás ciklusokban frissülnek. Ezért előfordulhat, hogy az áruházban még rendelhető termék időközben kifogy a beszállító készletéből. Ezt minden esetben jelezzük és a megrendelő dönthet a továbbiakról, azaz megvárja a terméket vagy törli a megrendelést. Törlés esetén amennyiben bankkártyás fizetés történt azonnal visszautaljuk a vételárat. 

Az alábbi esetekben fenntartjuk a jogot, hogy egyoldaluan elálljunk a szerződés teljesítésétől:

  •  A termék nem rendelhető a beszállítóinktól, ennek oka lehet 
  • A díjbekérő az azon szereplő fizetési határidőig nem kerül kifizetésre.
  • Vis Maior esetén
  • A rendelés során megadott elérhetőségek egyikén sem sikerül kapcsolatba lépnünk Önnel.

 

A szállítási idő módosulásakor minden esetben emailt küldünk a várható szállítási időről. Ekkor a Vásárló dönthet a szállítás törléséről. Amenniyben erre az emailre nem kapunk választ, akkor a megrendelést törölhetjük.

 

5.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

A Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja, és így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.

 

5.4. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

 

5.5. Számla

A papíralapú számlát a felhasználó postai úton vagy a megrendelt eszközökkel egy csomagban kapja meg. 

Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor ezt a megrendelés során jeleznie kell.

 

5.6. Fizetés

5.6.1. Előleg

Bruttó 250.000 HUF összeget meghaladó megrendelés esetén bizonyos termékeknél 50% előleg fizetése szükséges. A megrendelés az előleg fizetése után válik érvényessé. Az előlegről az átutaláshoz szükséges Pro-Forma számlát küldünk. 

 

5.6.2. Előre utalás

Az előreutalás előleg bekérő alapján történik, melyet a megrendelés feldolgozása után e-mailben küldünk el.

 

5.6.3. Utánvét

Az utánvételes fizetés esetén a felhasználó a termékek átvételekor készpénzben fizeti ki a vételárat a futárnap/ postai dolgozónak.

 

5.6.4. Online bankkártyás fizetés

A bankkártyával való fizetés a Borgun rendszerén és szervezén keresztül történik, erős (128 bites) SSL technológiával kódolt weboldalon keresztül. Így az Ön banki adatai garantáltan nem kerülnek illetéktelenek birtokába az interneten jeresztül. A bankkártyával történő fizetési mód választsa után a Vásárló átirányításra kerül a Borgun biztonságos honlapjára ahol a Kártyabirtokos megadja a bankkártya adatai így azok sem a Smartomatic Bt., sem pedig más illetéktelen személy birtokába nem juthatnak.

 

Az elfogadható bankkártya típusok: VISA, VISA ELECTRON, MAESTRO és MASTERCARD

 

5.7. Átvételi lehetőséges, Szállítás

Szállítással kapcsolatos legfontosabb információk:

A termékek a DPD futárszolgálat illetve a HDT szállító szolgálat munkatársai végzik.

A kiszállítás munkanapokon történik.

Kérjük minden esetben olyan címet adjon meg ahol a csomagot át tudja venni. Nagyobb méretű csomag esetén gondoskodjon megfelelő segítségről, hogy a futárt csak minimális mértékben hátráltassa a munkájának végzésében.

A HDT szállító szolgálat munkatársai ingyenesen gondoskodnak termék épületbe, lakásba történő beszállításáról, ezzel kapcsolatban Önnek teendője nincs. Nagyobb méretű bútorok kiszállítását minden esetben HDT szállító szolgálat végzi.

A nagyobb méretű termékek esetében az alábbi paraméterek szerint a helyszínen segítséget kell biztosítani:

80 kg feletti termék esetén - 1 rakodásra alkalmas személy

100 kg feletti termék esetén - 2 rakodásra alkalmas személy

 

Utánvételes fizetés esetén a megrendelés ellenértékét a futár felé készpénzben kell rendeznie. Előre utalás vagy bankkártyával történő fizetés esetén Önnek a futár felé nincs fizetési kötelezettsége.

A megrendelésről minden esetben számlát állítunk ki, ezért pontos számlázási adatok megadását kérjük. A számlát a csomagban találja meg, vagy postai úton kapja kézhez.

A futárnak minden esetben átadjuk az elérhetőségeit, hogy szükség esetén kapcsolatba tudjon lépni Önnel.

A bútorok biztonságos szállítása lapraszerelt állapotban lehetséges, ezért a bútoraink szétszerelt állapotban kerülnek kiszállításra/átadásra. A mellékelt útmutatók és szerszámok segítségével néhány mozdulattal (külső szakember segítsége nélkül) egyszerűen összeszerelhetők.

A futárszolgálat munkatársai nem végeznek összeszerelést. Bútorait igény esetén összeszereljük, melyről kérjen információt elérhetőségeinken. Amennyiben a bútorok összeszerelését vagy arról információt kér, kérjük azt a rendelés során a megjegyzés rovatban tüntesse fel.

 

A beszállítói partnereink raktárkészlet információi 24-48 órás ciklusokban frissülnek. Ezért előfordulhat, hogy az áruházban még rendelhető termék időközben elfogy a beszállítónk készletéből. Ezt minden esetben jelezzük és a megrendelő dönthet a továbbiakról, azaz megvárja a termék szállítását vagy törli a megrendelést. Törlés esetén bankkártyás fizetés esetén azonnal visszautaljuk a vételárat.

 

5.7.1. Futárszolgálat

A szállítás a DPD futárszolgálat vagy a HDT házhozszállító szolgálat segítségévell történik.

A kiszállítás munkanapokon történik. (munkanapokon hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között)

Kérjük, olyan címet adjon meg, ahol a csomagot át tudja venni. Nagyobb méretű csomag esetén gondoskodjon megfelelő segítségről, hogy a futárt csak minimális mértékben hátráltassa a munkájának végzésében.

Ha a termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik. 

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja.

Előfordulhat, hogy a termék csomagolása sérült, de a benne levő termék sértetlen. Kérjük sérült csomag esetében bontsák ki a futárral közösen a csomagot és győződjenek meg a benne levő termék sértetlenségéről. Kérjük ebben az esetben is írják rá az átvételi elismervényre, hogy a csomagolás sérült volt átvételkor.

Előfordulhat, hogy a termék csomagolása sértetlen, azonban a benne levő termék mégis megsérült szállítás közben. Ebben az esetben mielőbb jelezze a panaszt felénk és ügyfélszolgálatunk soron kívül megkezdi a panaszkezelést. 

A szállítási díj összege termékenként változik. A végleges szállítási költségek a kosárban láthatóak.

 

Bruttó 500.000 Ft feletti megrendelések esetében a szállítás ingyenes

 

Szállítási határidő: A visszaigazolásban kerül feltüntetésre, termékeink minden esetben külföldi raktárból érkeznek ezért a szállítási határidő várhatóan 2 - 6 munkahét. Természetesen igyekszünk minimalizálni a szállítási időt ezért mindent elkövetünk annak érdekében, hogy minél hamarabb megkapja megrendelt terméket/termékeket, így amennyiben a termék hamarabb megérkezne akkor, az előszállítás jogát fenntartjuk.  Előre nem látható esemény bekövetkezése esetén írásban tájékoztatást küldünk, az esetleges szállítási határidő módosulásról.

A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

A szállítási költségek csökkentése miatt, a termékeink szétszerelt állapotban kerülnek kiszállításra/átadásra. A mellékelt útmutató segítségével azonban néhány mozdulattal (költséges külső szakember segítsége nélkül), egyszerűen összeszerelhetőek.

 

5.7.2. Személyes átvétel

Előzetes egyeztetés alapján a megrendelt termékeket az alábbi címeken lehet átvenni:

4002 Debrecen, Ragoda dűlő 5. (Mixvill mögött - MERKAPT raktár)

Felhívjuk a figyelmet, hogy személyes átvételkor csak készpénzes fizetésre van lehetőség.

 

6. Elállási jog

A bútorok egyedi rendelésre érkeznek, így a rendelést törölni a megrendeléstől számított 24 órán belül tudjuk.

 

6.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).

A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költségét a Szolgáltató átvállalja. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. 

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Felhívjuk továbbá szíves figyelmét, hogy az érintett termékeket minden esetben a készülék eredeti, sérülésmentes gyári csomagolásában, szíveskedjen visszaküldeni. A Smartomatic Bt. a gondatlan csomagolásból eredő szállítási sérülésekért nem tud felelősséget vállalni!

A 14 napos elállási időn belül a termékek visszaszállítását ingyenesen végezzük, kivételt képeznek a személyes átvételes termékek. A díjmentes visszaszállítás elengedhetetlen feltétele, hogy a terméket szállításra alkalmas állapotba a szállításkor használt dobozba csomagolja vissza. Amennyiben a szállítást végző partnerünk a visszaszállítandó termék csomagolását a biztonságos szállításra alkalmatlannak ítéli meg, akkor az ingyenes visszaszállítást nem tudjuk biztosítani. A visszaszállítás során, a helytelen csomagolásból adódó károk a vásárló terhelik.

 

A lapraszerelt bútorokat kizárólag az eredeti csomagolásban és az összeszerelési előtti állapotában áll módunkban visszavenni. Ez alól kivételt képez ha tőlünk kérte az összeszerelést, ebben az esetben természetesen az összeszerelt bútor esetén is élhet az elállás jogával.

 

A Ptk. kötelmi jogi szabályait tartalmazó Hatodik Könyve a 93/13/EGK irányelv 2. cikk b) pontjának megfelelően azon természetes személyekre szűkíti le a fogyasztó fogalmát, akik a saját szakmájuk, üzleti tevékenységük vagy foglalkozásuk körén kívül kötnek szerződést. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Rendelet hatálya nem terjed ki

  • a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyekkel; (legyen az akár jogi-, vagy természetes személy)
  • a nem természetes személyekkel;

megkötött szerződésekre.

 

Amennyiben tehát vállalkozás köt szerződést webáruházzal termékértékesítésre vagy szolgáltatás nyújtására, úgy a fogyasztónak nem minősülő vevőt nem illeti meg az indokolás nélküli elállás/felmondás joga.

 

6.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.

Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.

Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.

Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.

Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében.

Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.

A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

 

7. Szavatosság

7.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.

Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

 

7.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

 

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

7.3. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: Smartomatic Bt.

Levelezési cím: 4028 Debrecen Hadházi út 55-57 fsz. 4.

Telefonszám: +36-30-199-9691

E-mail cím: info@perfect-design.hu

 

8. Jogérvényesítési lehetőségek

8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Smartomatic Bt.

Levelezési cím: 4028 Debrecen Hadházi út 55-57 fsz. 4.

Telefonszám: +36-30-199-9691

E-mail cím: info@perfect-design.hu

 

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

 

8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségeit fel kell tüntetni),
  • Bírósági eljárás kezdeményezése.
  • EU online vitarendezési platform: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

 

9. Egyéb

9.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

 

9.2. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

9.2. Tudnivalók a bútorok kezeléséről.

http://www.perfect-design.hu/a_butorok_kezelese

A természetes tömörfa bútorokkal való együttélés némi odafigyelést igényel. A tömörfa bútorok folyamatosan változnak, lélegeznek és élnek. A lakásban nagyon fontos az ideális paratartalom biztosítása. A fűtőtest közelében elhelyezett tömörfa bútor másképpen fog viselkedni, mint a 2-3 méterrel távolabb lévő. A gyártás során igyekeznek megfelelően kiszárítani fát a feldolgozás előtt, azonban a mindennapos használat során keletkezhetnek rajta apró hajszálrepedések, melyek nem befolyásolják a stabilitását és nem jelentenek garanciális problémát.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017.12.29.

 

További kérdéseire válaszokat találhat a Gyakran Ismételt Kérdések menüpontban is.